Gå direkt till huvudinnehåll
Sidopanel
Moodle
Mer
Sök kurser
Du är för tillfället inloggad som gästanvändare
Logga in
Sök kurser
Moodle
Körkort i psykisk hälsa, åk. 1-2
0
0,0% Slutförd
0 / 40
Contents
Search contents
Forum
Forum
Uutiset
Bok
Bok
FÖR LÄRAREN: Bakgrund, anvisningar och nerladdningsbara material
Bok
Bok
FÖR LÄRAREN: Känslofärdigheter
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Glädje
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Sorg
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Ilska
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Rädsla
Sida
Sida
Jag kan berätta vad jag blir glad, sorg, arg och rädd av.
Sida
Sida
Jag känner igen en glad, sorg, arg och rädd människa.
Sida
Sida
Jag kan berätta när jag är glad, sorg, arg och rädd.
Sida
Sida
Jag har övat på att känna efter var i min kropp glädjen, sorgsen, rädslan och ilskan känns.
Sida
Sida
Jag kan nämna åtminstone åtta känslor.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Vad kan jag göra när jag upplever otrevliga känslor?
Sida
Sida
Jag försöker förstå vad mina känslor beror på.
Sida
Sida
Jag vet metoder för att bli lugnare när jag får en otrevlig känsla.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Mina känslor och andras känslor
Sida
Sida
Jag förstår att känslor kan smitta av sig.
H5P
H5P
ÖVNING I MEDVETEN NÄRVARO Taras berättelse
Bok
Bok
FÖR LÄRAREN: Kompisfärdigheter
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Vår klass är en trevlig klass! Övningar som skapar gruppsammanhållning i en sal.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Vi leker tillsammans!
Sida
Sida
Jag förstår att barn vill leka olika lekar och jag lyssnar på andras önskemål.
Sida
Sida
Jag har övat på att leka i olika grupper.
Sida
Sida
Jag vet hur jag kan be kompisen med i leken.
Sida
Sida
Jag kan fråga om jag får komma med i leken.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Sluta gräla och gör upp!
Sida
Sida
Jag har övat på att be en kompis om ursäkt och att förlåta.
Sida
Sida
Jag har övat på att lyssna på kompisen och göra upp. Jag vet att jag i ett gräl vid behov kan hämta en vuxen som stöd.
Sida
Sida
Jag vet hur man tröstar andra och hur jag kan uttrycka min besvikelse.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i medveten närvaro Ryggfigurer
Bok
Bok
FÖR LÄRAREN: Självkännedom och styrkor
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Vad tycker jag om och vad tycker jag inte om?
Sida
Sida
Jag kan säga tre saker som jag tycker om.
Sida
Sida
Jag kan säga tre saker som jag inte tycker om.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Vi identifierar styrkor!
Sida
Sida
Jag kan berätta tre saker som jag är skicklig på.
Sida
Sida
Jag kan bli glad när jag får beröm.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i medveten närvaro Andningsspegel
Bok
Bok
FÖR LÄRAREN: Värden och attityder
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Vad är viktigt för mig? För vem är jag viktig?
Sida
Sida
Jag vet för vem är jag viktig och varför.
Sida
Sida
Jag vet vad som är viktigt för mig.
Sida
Sida
Jag förstår att olika saker är viktiga för olika människor.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Gott samvete
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Ska jag tala sanning eller inte?
Sida
Sida
Jag kan namnge saker som gör mig på bra humör.
Sida
Sida
Jag förstår vad ordet ”samvete” betyder.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i mendveten närvaro Smekningsringen
Bok
Bok
FÖR LÄRAREN: Vardagens val
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Må bra-handen
Sida
Sida
Jag vet att jag inte är trött på morgonen om jag har gått och lagt mig tillräckligt tidigt.
Sida
Sida
Jag förstår varför det lönar sig äta tillräckligt och smaka på olika rätter.
Sida
Sida
Jag kan berätta varför det är viktigt att tillbringa tid med kompisar och familjemedlemmar.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Må bra-syssla
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Skärmtid och utan skärm
Sida
Sida
Jag vet att leka, vara utomhus och motion är bra för mig.
Sida
Sida
Jag kan namnge en hobby eller fritidssyssla som jag tycker om att göra.
Sida
Sida
Jag har idéer för vad jag kan göra tillsammans med familjen.
Sida
Sida
Jag kan namnge fördelar och nackdelar med skärmtid.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Ville Villervalla
Sida
Sida
Jag vet varför det är viktigt att ta hand om sina egna och gemensamma ägodelar och ordningen i gemensamma lokaler.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i medveten närvaro Skogshuggarens andning
Bok
Bok
FÖR LÄRAREN: Respektera din kropp!
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Glädje av den egna kroppen!
Sida
Sida
Jag kan namnge saker i min kropp som ger mig glädje.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Jag bestämmer själv över min kropp
Sida
Sida
Jag vet att man inte får röra någons baddräktområde utan tillstånd.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Jag står upp för mig själv
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Tryggt ute och på webben
Sida
Sida
Jag har övat på att uttrycka hur nära en annan person får komma.
Sida
Sida
Jag har övat på att agera i oschyssta situationer och stå upp för mig själv.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i medveten närvaro Jag är härlig
Bok
Bok
FÖR LÄRAREN: Redskap att hantera livet
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Mitt skyddsnät
Sida
Sida
Jag kan namnge för mig trygga vuxna.
Sida
Sida
Jag vet vem jag kan tala med i skolan om mina bekymmer och vem jag kan få hjälp av.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Vad får dig att må bättre om du är på dåligt humör?
Sida
Sida
Jag vet att man inte alltid behöver vara glad och att det är normalt.
Sida
Sida
Jag kan nämna sätt som får mig att må bättre om jag har bekymmer eller är rädd.
H5P
H5P
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i medveten närvaro Spänn - slappna av
Öppna kurskatalog
Forum
Uutiset
Tillbaka till kursen
Uutiset
Yleiset uutiset ja tiedotteet
Sök i diskussionsforum
Sök i diskussionsforum
(Inga nyheter har publicerats ännu.)
Hoppa till...
Hoppa till...
FÖR LÄRAREN: Bakgrund, anvisningar och nerladdningsbara material
FÖR LÄRAREN: Känslofärdigheter
BEKANTA DIG I GRUPP: Glädje
BEKANTA DIG I GRUPP: Sorg
BEKANTA DIG I GRUPP: Ilska
BEKANTA DIG I GRUPP: Rädsla
Jag kan berätta vad jag blir glad, sorg, arg och rädd av.
Jag känner igen en glad, sorg, arg och rädd människa.
Jag kan berätta när jag är glad, sorg, arg och rädd.
Jag har övat på att känna efter var i min kropp glädjen, sorgsen, rädslan och ilskan känns.
Jag kan nämna åtminstone åtta känslor.
BEKANTA DIG I GRUPP: Vad kan jag göra när jag upplever otrevliga känslor?
Jag försöker förstå vad mina känslor beror på.
Jag vet metoder för att bli lugnare när jag får en otrevlig känsla.
BEKANTA DIG I GRUPP: Mina känslor och andras känslor
Jag förstår att känslor kan smitta av sig.
ÖVNING I MEDVETEN NÄRVARO Taras berättelse
FÖR LÄRAREN: Kompisfärdigheter
BEKANTA DIG I GRUPP: Vår klass är en trevlig klass! Övningar som skapar gruppsammanhållning i en sal.
BEKANTA DIG I GRUPP: Vi leker tillsammans!
Jag förstår att barn vill leka olika lekar och jag lyssnar på andras önskemål.
Jag har övat på att leka i olika grupper.
Jag vet hur jag kan be kompisen med i leken.
Jag kan fråga om jag får komma med i leken.
BEKANTA DIG I GRUPP: Sluta gräla och gör upp!
Jag har övat på att be en kompis om ursäkt och att förlåta.
Jag har övat på att lyssna på kompisen och göra upp. Jag vet att jag i ett gräl vid behov kan hämta en vuxen som stöd.
Jag vet hur man tröstar andra och hur jag kan uttrycka min besvikelse.
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i medveten närvaro Ryggfigurer
FÖR LÄRAREN: Självkännedom och styrkor
BEKANTA DIG I GRUPP: Vad tycker jag om och vad tycker jag inte om?
Jag kan säga tre saker som jag tycker om.
Jag kan säga tre saker som jag inte tycker om.
BEKANTA DIG I GRUPP: Vi identifierar styrkor!
Jag kan berätta tre saker som jag är skicklig på.
Jag kan bli glad när jag får beröm.
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i medveten närvaro Andningsspegel
FÖR LÄRAREN: Värden och attityder
BEKANTA DIG I GRUPP: Vad är viktigt för mig? För vem är jag viktig?
Jag vet för vem är jag viktig och varför.
Jag vet vad som är viktigt för mig.
Jag förstår att olika saker är viktiga för olika människor.
BEKANTA DIG I GRUPP: Gott samvete
BEKANTA DIG I GRUPP: Ska jag tala sanning eller inte?
Jag kan namnge saker som gör mig på bra humör.
Jag förstår vad ordet ”samvete” betyder.
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i mendveten närvaro Smekningsringen
FÖR LÄRAREN: Vardagens val
BEKANTA DIG I GRUPP: Må bra-handen
Jag vet att jag inte är trött på morgonen om jag har gått och lagt mig tillräckligt tidigt.
Jag förstår varför det lönar sig äta tillräckligt och smaka på olika rätter.
Jag kan berätta varför det är viktigt att tillbringa tid med kompisar och familjemedlemmar.
BEKANTA DIG I GRUPP: Må bra-syssla
BEKANTA DIG I GRUPP: Skärmtid och utan skärm
Jag vet att leka, vara utomhus och motion är bra för mig.
Jag kan namnge en hobby eller fritidssyssla som jag tycker om att göra.
Jag har idéer för vad jag kan göra tillsammans med familjen.
Jag kan namnge fördelar och nackdelar med skärmtid.
BEKANTA DIG I GRUPP: Ville Villervalla
Jag vet varför det är viktigt att ta hand om sina egna och gemensamma ägodelar och ordningen i gemensamma lokaler.
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i medveten närvaro Skogshuggarens andning
FÖR LÄRAREN: Respektera din kropp!
BEKANTA DIG I GRUPP: Glädje av den egna kroppen!
Jag kan namnge saker i min kropp som ger mig glädje.
BEKANTA DIG I GRUPP: Jag bestämmer själv över min kropp
Jag vet att man inte får röra någons baddräktområde utan tillstånd.
BEKANTA DIG I GRUPP: Jag står upp för mig själv
BEKANTA DIG I GRUPP: Tryggt ute och på webben
Jag har övat på att uttrycka hur nära en annan person får komma.
Jag har övat på att agera i oschyssta situationer och stå upp för mig själv.
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i medveten närvaro Jag är härlig
FÖR LÄRAREN: Redskap att hantera livet
BEKANTA DIG I GRUPP: Mitt skyddsnät
Jag kan namnge för mig trygga vuxna.
Jag vet vem jag kan tala med i skolan om mina bekymmer och vem jag kan få hjälp av.
BEKANTA DIG I GRUPP: Vad får dig att må bättre om du är på dåligt humör?
Jag vet att man inte alltid behöver vara glad och att det är normalt.
Jag kan nämna sätt som får mig att må bättre om jag har bekymmer eller är rädd.
BEKANTA DIG I GRUPP: Övning i medveten närvaro Spänn - slappna av
FÖR LÄRAREN: Bakgrund, anvisningar och nerladdningsbara material ►